11. 10. 2007

Klonování XP na Evo D510

Windows XP na Compaqu EVO D510 ultra slim přestaly bootovat. Bohužel jsem nebyl přítomen od počátku a neviděl jsem prvotní chybovou hlášku při bootu.
Floppy a CD tohoto počítače se vyměňují pomocí swap bay (jako u některých notebooků) a tento bay je chráněn zcela nezvyklým kulatým šroubkem s šesticípou hvězdičkou s trnem uprostřed. Pokus o boot z externí USB CD mechaniky byly neúspěšné. Sehnal jsem tedy speciální imbus na tento šroub, vyměnil floppy za CD, ale ani fixboot a fixmbr z XP konsoly nepomohly.
Použil jsem tedy osvědčený postup klonování pomocí Norton Ghost 2003, kdy jsem z funkčního PC vyndal disk, připojil ho jako slave, udělal jeho image a tento image poté rozbalil na havarovaný disk. Pak už stačilo jen před připojením do sítě změnit jméno počítače a statickou IP adresu a vše funguje.

Žádné komentáře: